x
20, جولای 2019

10 نکته ای که باید در مورد اولین جشن تولد کودکتان بدانید!

تولد یکسالگی

برگزاری  جشن تولد یکسالگی کودک ممکن است بار ذهنی مالی و احساسی زیادی برای پدر و مادر داشته باشد.همه ما دوست داریم یک جشن تولد به یاد ماندنی برگزار کنیم و در کنار عزیزانمان خاطرا یکسال گذشته کودکمان را مرور کنیم.

آماده کردن لیست میهمانان، انتخاب تم مناسب، پیدا کردن لباس متتاسب، سفارش کیک، انتخاب منوی غذای مناسب برای پذیرایی میهمانان و … همگی باعث میشوند که خیلی از پدر و مادرها احساس کنند در حال برگزاری یک مراسم عروسی هستند!

دانستن نکاتی به شما کمک میکند که استرس کمتری داشته باشید . خودتان هم در جشن تولد کودکتان شرکت کنید . لذت ببرید و روز فوق العاده ای را برای کودکتان، خودتان و میهمانان و دوستانتان بسازید.

1-خاطره بسازید!

شما میتوانید یک سنت خاص برای روز تولد کودکتان درست کنید.مثل گرفتن فیلم یا عکس در همان ساعتی که متولد شده یا درست کردن کیک تولد برای صبحانه! یک اتفاق خاص ایجاد کنید و با تکرار کردن هر ساله آن میتوانید برای کودکتان یک سنت بسازید که سالهای بعد هم آن را به یاد بیاورد.

2-ساده برگزار کنید

خیلی از والدین بعد از برگزار کردن یک جشن بزرگ و پر هزینه  در تولد یکسالگی به این نتیجه میرسند که یک جشن ساده تر و صمیمی تر هم میتوانست به همین اندازه برای کودکشان خاص باشد.

” دخترم تمام مدت جشن گریه میکرد و اصلا فرق یک مهمونی به اون بزرگی  و یک مهمونی ساده تر و کم خرج تر رو نمیفهمید”

اینها صحبتهای یک مادر در مورد جشن تولد یک سالگی دخترش است.

قبل از تصمیم گیری برای برگزاری جشن تولد  یکسالگی در مورد سلیقه مهمانانتان اطلاعات کسب کنید. گاهی اوقات یک جشن کوچک در حیاط خانه همراه دوستان صمیمی و افراد فامیل که کودک آنها را  میشناسد میتواند بسیار برای کودک یک ساله ما جذاب و دوست داشتنی و برای ما به دور از استرس و نگرانی خاطره انگیز باشد.

3-منتظر غیر منتظره هاباشید.

از قبل خودتان را برای اتفاقات غیر منتظره آماده کنید.ممکن است درست وقتی که در حال خواندن سرود تولدت مبارک و بریدن کیک هستید یکی از میهمانان کوچک به شدت گریه کند.آمادگی داشتن برای اتفاقات غیر منتظره باعث میشود که فشار کمتری در هنگام برگذاری مراسم بر روی شما باشد.

اهمیت ندادن به برخی جزییات مثل به هم ریختن ترتیب بادکنک ها یا میز غذا باعث میشود شما بیشتر از میهمانی خود لذت ببرید و دایم نگران نباشید چون بعضی از کم و کاستی ها را فقط شما میبینید و خیلی کم اهمیت هستند.پس  از برخی موارد چشم پوشی کنید و در کنار میهمانان خود لذت ببرید.

4-محل تولد را ضد ضربه کنید!

مطمین باشید مکانی که برای تولد در نظر گرفتید برای میهمانان کوچکتان ایمن باشد و تا حد امکان فضا را از اشیایی که احتمال خراب شدن و یا شکستنشان هست تخلیه کنید.مبلهای جدیدتان را از محل بیرون ببرید تا نگران کثیف شدنشان نباشید.

5-تعداد میهمانان را بدانید

از میهمانانی که دعوت می کنید خواهش کنید که حضور یا عدم حضور خود را حداقل 2 تا 3 روز قبل مراسم به شما اطلاع دهند تا بتوانید برنامه ریزی مناسبی برای پذبرایی از میهمانان، انتخاب غذا و امور دیگر داشته باشید.

6-برای خربد هدیه به میهمانانتان کمک کنید

دوستان نزدیک و افراد فامیل شما میتوانند از شما برای خرید هدیه مناسب  کمک بگیرند و شما  نباید از پیشنهاد دادن به آنها خجالت بکشید. خیلی از افراد وقتی به یک جشن تولد دعوت میشوند برای خرید هدیه مناسب دچار سردرگمی میشوند. اگر یکی از میهمانان شما در این مورد از شما کمک خواست سعی کنید دریغ نکنید و در زمینه نیازهای فرزندتون، سایز لباس و یا علایق او به آنها آگاهی بدهید.

7- هر کمک کوچکی را پذیرا باشید

برگزاری تولد یکسالگی همراه با یک کودک یک ساله، خوش آمد گویی به میهمانان، پذیرایی، سرو کیک، عکس برداری از مراسم و … در حالی که سعی دارید خودتان هم از مراسم لذت ببرید کمی سخت است.

پس یا از گروه های خبره در این کار کمک بگیرید و یا اگر جشن ساده و مختصری دارید پیشنهاد کمک دوستان یا افراد فامیل برای پذیرایی از میهمانان یا بریدن کیک یا گرفتن عکس از شما و فرزندتان را بپذیرید و فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید.

8-برای میهمانان خود آماده باشید.

شاید اگر برنامه مراسم و نوع پذیرایی رادر کارت دعوت ذکر کنید یا میهمانانی که فرزند کوچک دارند را در جریان برنامه های خود بگذارید ایده خوبی برای لذت بردن و احساس راحتی بیشتر در میهمانی شما باشد.

حساسیت های غذایی، ترسها و عادتهای میهمانان کوچکتان را در نشر بگیرید تا همه در میهمانی شما احساس خوبی داشته باشند و به آنها خوش بگذرد.

9-از جشن خود لذت ببرید.

سعی کنید وظایف اضافی را از گردن خود بردارید و به جای اینکه سعی کنید در همه نقشهایی که دارید به عنوان یک مادر یا پدر، دوست، فامیل و … عالی باشید، از جشن خود لذت ببرید.

10- یادگاری بردارید

قبل از اینکه مشغول تمیزکاری شود یک سری از وسایل باقی مانده از جشن را به عنوان یادگاری در یک جعبه کوچک قرار دهید.یک بادکنک خالی شده، کارت دعوت، تکه ای از تزیینات تولد و …این جعبه میتواند در سالهای آینده برای کودکتان بسیار جذاب باشد.

ترجمه از سایت calgaryschild توسط تیم تولید محتوای سورشاپ

 

یک نظر ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.