نکته ها و ترفندها

6 نکته برای داشتن یک فیلم جذاب از مراسم!

6 نکته برای داشتن یک فیلم جذاب از مراسم!

چگونه یک فیلم دیدنی از مراسم داشته باشیم

در زمان های گذشته تکنولوژی آنقدر پیشرفته نبود که افراد فیلم و یا عکسی از مراسم عروسی، تولد یا جشن های خود داشته باشند اما خوشبختانه ما در عصری زندگی میکنیم که تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و به راحتی میتوانیم خاطره ها و یادگاری های زیادی از مراسمات خود داشته باشیم.

در واقع این روزها داشتن فیلم و عکس خوب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

تماشا کردن فیلم تولد کودک شما میتواند در سالهای بعد یاد آور خازرات دلنشینی باشد.اما مسئله ای که اهمیت دارد این است که چگونه میتوانیم یک فیلم خوب و دیدنی داشته باشیم؟

چه در عواملی در این میان دخیل هستند؟ از همین رو در نظر داریم توضیحاتی در رابطه با این مسئله خدمت شما ارائه دهیم.

با ما همراه باشید.

چگونه یک فیلم دیدنی از مراسم داشته باشیم

ضبط فیلم

همانطور که میدانید عوامل زیادی در داشتن یک فیلم دیدنی دخیل هستند که در ادامه آنها را معرفی میکنیم:

نورپردازی

در رابطه با نورپردازی باید بگوییم که اساس کار فیلمبردار نورپردازی خوب است. و فیلمبردار باید به صورت کامل به تمامی شگردهایی که در رابطه با فیلمبرداری وجود دارد آگاه باشد.

به عنوان مثال اگر وی در کار خود تخصص کافی نداشته باشد دوربین خود را در مقابل نور قرار می دهد در حالیکه سوژه فیلمبرداری دقیقا پشت به نور قرار گرفته است و همین مسئله باعث می شود که فیلم شفافیت خود را از دست بدهد.

همچنین باید دقت داشته باشید که اگر در نورپردازی از نورهای رنگی با قدرت بسیار خفیف استفاده کنید میتوانید یک فیلم بسیار زیباتر و جذاب تر از مراسم خود داشته باشید.

تزئینات داخلی فضا

مسلما برای اینکه بتوانید مراسمی برگزار کنید نیاز به یک فضای خوب خواهید داشت. اما در اختیار داشتن یک فضا و یا یک سالن به تنهایی نمیتواند باعث این شود که مراسم شما به خوبی و به زیبایی برگزار شود.

شما نیاز دارید که در این فضا از انواع تزئینات داخلی مانند گل آرایی، رنگ آمیزی، آینه کاری، چیدمان میز و صندلی و… استفاده کنید تا آن را به آن چیزی که باب میلتان می باشد تبدیل کنید. تمامی این اقدامات باعث می شود تا یک فضای زیباتر و دیدنی تر در فیلم مراسم خود داشته باشید و هنگامی که به آن نگاه می کنید لذت ببرید.

Related Post

گردش و قدم زدن

در یک فیلم عروسی، تولد و هر چیز دیگری اگر فیلمبردار به طور مرتب از میهمانان و فضای مراسم فیلمبرداری کند مطمئنا نمیتوانید انتظار داشته باشید که فیلم خوبی از آب بیاید و در اکثر مواقع حوصله سر بر می شود. از همین رو اغلب توصیه می شود که فیلمبردار بخشی از فیلم را به سوژه های اصلی اختصاص دهد به گونه ای که آنها در بخشی از باغ و یا سالن در حال قدم زدن هستند و یا در پارک به گفتگوی شخصی می پردازند. مطمئنا این مسئله در جذابیت فیلم تاثیر بسیار زیادی دارد.

انتخاب موسیقی

مطمئنا اگر میخواهید فیلم جذاب تری داشته باشید باید موسیقی جذابی را برای مراسم خود تدارک ببینید، زیرا امروزه موزیک یکی از اصلی ترین عناصر جذابیت دادن بیشتر به فیلم و مراسم محسوب می شود. اما دقت داشته باشید که اگر فیلمبردار در نظر دارد که از آهنگ های مخصوص برای صداگذاری بر روی فیلم استفاده کند باید حتما موزیکی که انتخاب می کند متناسب با فضای فیلمبرداری می باشد.

اگر بخواهیم مثالی در این رابطه ذکر کنیم باید بگوییم که برای قسمت رقص موسیقی های شاد و مهیج کاربرد دارد اما مطمئنا قسمت قدم زدن و صحبت های سوژه فیلم، استفاده از موسیقی ملیح و آرام بهترین گزینه ای است که میتوان انتخاب کرد.

وارد کردن افکت

یکی از نکات دیگری که فیلمبردار باید برای تهیه ی فیلم زیبا به آن آگاه باشد این است که هنگامی که سکانس های فیلم عوض می شود حتما باید بر روی آن افکت ایجاد کند.

به عنوان مثال در قسمتی که سوژه های اصلی فیلم وارد فضای مراسم می شوند باید از یک افکت استفاده کرد که همزمان یک نور در فضای سالن طنین انداز شود و سپس در زیر نور، سوژه های مراسم مشخص می شوند. همچنین هنگامی که از افکت های سیاه و سفید استفاده می شود فیلم جذابیت بیشتری پیدا می کند و باعث می شود مخاطب جذب فیلم بماند.

در فیلم تولد رعایت این مساله برای بهتر دیده شدن سوژه اصلی واجب است.

شفاف کردن فیلم

اگر در برخی از فیلم ها مشاهده می کنید که فیلم به اندازه کافی شفاف نیست، باید بدانید که فیلمبردار از نرم افزارهای ویدیویی برای شفاف تر کردن فیلم استفاده نکرده است.

همچنین اگر دوربین در دست فیلمبردار لرزیده باشد، باعث می شود که فیلم خراب شود و تمام لحظات خوبی که در میهمانی تجربه کرده اید از بین برود و هیچ خاطره و یادگاری از آن با خود به همراه نداشته باشید.

این مسئله میتواند بسیار دردناک باشد. اما خوشبختانه همانطور که گفته شد در عصر پیشرفته ای زندگی میکنیم که در آن نرم افزارهایی به وجود آمده که به راحتی میتوانند در فیلم تولد و یا مراسمات دیگر این مشکل را برطرف کند.

 

برای انتخاب آتلیه مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری از مراسمتان میتوانید از سورشاپ کمک بگیرید و در صفحه آتلیه فیلم و عکس باتوجه به بودجه و نیاز خود آتلیه مورد نظر را انخاب کنید.

Share

Recent Posts

ایده برگزاری جشن تولد برای بزرگسالان!

برگزاری جشن تولد برای بزرگسالان برگزاری جشن تولد با دیزاین خاص و جزییات ،از نظر…

5 سال ago

بهترین مکان برای برگزاری جشن تولد کجاست؟

انتخاب مکان و سالن مناسب برای جشن تولد یکی از موضوعاتی که همواره در بحث…

5 سال ago

لباس تولد جذاب تم یونیکرن

مدل های لباس جذاب تم یونیکرن گاهی اوقات در انتخاب لباس تولد سردرگم میشویم. در…

5 سال ago

10 نکته ای که باید در مورد اولین جشن تولد کودکتان بدانید!

برگزاری  جشن تولد یکسالگی کودک ممکن است بار ذهنی مالی و احساسی زیادی برای پدر…

5 سال ago

چگونه یک جشن فارغ التحصیلی به یاد ماندنی برگزار کنیم؟

چگونه یک جشن فارغ التحصیلی به یاد ماندنی برگزار کنیم؟ مطمئنا می دانید فارغ التحصیلی…

6 سال ago

خدمات مجالس تولد شامل چه مواردی می‌شود؟

همه میدانیم که بعد از جشن عروسی یکی از مهم ترین جشن هایی که توسط…

6 سال ago