گل آرایی را اصولی انجام دهید

وقتی به مراسمی دعوت می شوید، از دیدن گل های زیبایی که در محیط قرار دارند (گل آرایی مجالس) به وجد آمده و آن همه زیبایی شور و شوق زیادی در شما ایجاد می کند. اما تاکنون به این مسئله فکر کرده اید که گل آرایی چیست و اینکه آیا طبق اصولی خاص انجام می شود؟

از همین رو باید به شما بگوییم که گل آرایی یعنی گل ها برگ ها شاخه و دیگر عنصر تزیینی را طور ی در کنار هم قرار داده می شود که نمای زیبا و جذابی را برای بیننده ایجاد کنند. و تناسب بین گل ها و برگ ها حفظ شود و در یک گل آرایی خوب و موفق هر شاخه گل و هرجزئی که استفاده شده است قابل تفکیک نمی باشد چرا که هر گل به تنهایی باعث زیبایی و کامل شدن گل آرایی میشود.

گل آرایی ، اصول گل آرایی

گل آرایی در فرهنگ ایرانیان

شاید این مسئله برایتان جالب باشد که بدانید ایرانیان جزء اولین کسانی بودند که در مناسبت ها و مراسمات مختلف خود به عزیزانشان گل هدیه می دادند و لازم است بدانید که این سنت بعد از گذشت چندین هزار سال همچنان ادامه دارد به طوری که زیبا ترین و در دسترس ترین هدیه ای است که میتوان داد و مخاطب شما بدون اغراق از هدیه شما لذت ببرد.

نکته ی جالبی که در این زمینه وجود دارد این است که شما میتوانید در یکی از قدیمی ترین, در عین حال زیبا ترین سند تاریخی دسته گلی که روی سنگ نگاره های تخت جمشید در دست داریوش قرار دارد (گل نیلوفر) را ببینید که به 2500 سال پیش مربوط می شود.

پس از اسلام نیز گل همچنان در فرهنگ ایرانیان در جایگاه والایی قرار داشت و در تمامی مراسمات و جشن ها و عروسی ها و حتی مراسم عزا میتوانید نمونه از گل ها را مشاهده کنید.

در گل آرایی به این نکات توجه کنید

وقتی تصمیم دارید مکانی را گل آرایی کنید و یا یک دسته گل زیبا تهیه کنید دقت داشته باشید که زیباترین و بزرگترین گل باید در معرض دید افراد قرار داشته باشد از همین رو باید آن را در مرکز سبد و یا دسته گل قرار دهید.

بخش دیگر گل آرایی به خود گل ها ختم می شود. اینکه جنس گل در زیبایی آن نقش بسیار زیادی دارد. در واقع گل ها نیز دارای جنس می باشند به عنوان مثال گل ارکیده به دلیل ظریف بودن اکثر کارشناسان توصیه می کنند که از برگ آرایی استفاده شود تا بتوانند زیبایی گل را نشان دهند.

در انتخاب برگ نیز دقت داشته باشید زیرا برگ نیز باید همانند گل ظریف باشد. و بلعکس زمانی که از گل هایی با بافت ضخیم مانند گل آنتوریم استفاده می کنید برگ هایی هم که استفاده می شود ضخیم باشد.

همچنین شما باید دقت داشته باشید که حتما گل ها را در داخل آب گرم قرار دهید، آب گرم باعث میشود گل های غنچه مانند غنچه ی گل رز زودتر باز شوند. بهتر است گل ها را قبل از گل آرایی کردن یکی دو روز در آب به حال خودشان بگذارید.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که حتما زیر کارتون از اسفنج خیس استفاده کنید این کار باعث میشود گل ها عمر بیشتری داشته باشند. یا اگر اسفنج دردسترس ندارید.

سبک های گل آرایی

تاکنون این نکته به گوشتان خورده بود که گل آرایی خود دارای سبک می باشد؟ باید بگوییم که در گل آرایی سه سبک وجود دارد: روش مدرن، روش شرقی، روش کلاسیک یا سنتی. اگر بخواهیم هر کدام از آنها را توضیح دهیم باید بگوییم:

گل آرایی به روش مدرن : در روش مدرن متخصصان سعی می کنند از وسایل مختلف برای گل آرایی استفاده کنند. آنها همواره در این راه از وسایلی مانند پارچه، گیاهان خشک شده، مهره و حتی گل های خشک شده استفاده می کنند.

گل آرایی به روش شرقی : جالب است که بدانید روش شرقی به گل آرایی ژاپنی نیز معروف است و در کشورها ژاپن و چین بسیار از این سبک استفاده می کنند زیرا ریشه ای مذهبی دارد. در این روش اکثرا سعی می شود از تعداد گل های کمتر استفاده شود تا آسیبی به طبیعت وارد نشود. در گل آرایی شرقی از وسایلی که در طبیعت موجود است مثلاً شاخه های شکسته و خشک شده بسیار استفاده میشود.

گل آرایی به روش کلاسیک یا سنتی : در این روش که از اروپایی ها گرفته شده است اکثرا گل آرایی در داخل سبد و یا دسته گل انجام میشود و گل ها بیشتر به اشکال هندسی شباهت دارند و در حال حاضر بیشتر گل فروشی ها برای مجالس و محافل بزرگ و رسمی استفاده می کنند.

Share

Recent Posts

ایده برگزاری جشن تولد برای بزرگسالان!

برگزاری جشن تولد برای بزرگسالان برگزاری جشن تولد با دیزاین خاص و جزییات ،از نظر…

5 سال ago

بهترین مکان برای برگزاری جشن تولد کجاست؟

انتخاب مکان و سالن مناسب برای جشن تولد یکی از موضوعاتی که همواره در بحث…

5 سال ago

لباس تولد جذاب تم یونیکرن

مدل های لباس جذاب تم یونیکرن گاهی اوقات در انتخاب لباس تولد سردرگم میشویم. در…

5 سال ago

10 نکته ای که باید در مورد اولین جشن تولد کودکتان بدانید!

برگزاری  جشن تولد یکسالگی کودک ممکن است بار ذهنی مالی و احساسی زیادی برای پدر…

5 سال ago

چگونه یک جشن فارغ التحصیلی به یاد ماندنی برگزار کنیم؟

چگونه یک جشن فارغ التحصیلی به یاد ماندنی برگزار کنیم؟ مطمئنا می دانید فارغ التحصیلی…

6 سال ago

خدمات مجالس تولد شامل چه مواردی می‌شود؟

همه میدانیم که بعد از جشن عروسی یکی از مهم ترین جشن هایی که توسط…

6 سال ago